rychlovky
9.3.
B.o.B a Bruno Mars natočili klip: Nothing On You!
9.3.
SB.TV uvádí F64 Bars a... Baby Blue!
9.3.
Mrkni se jak vznikal klip Midnight Lover od A-Listu...
9.3.
Sway s Bigzem natočili street video Home Sweet Home...
8.3.
Butterz hráli na Rinse Session, sleduj video s nimi Jokerem, Swindlem, Terror Danjahem a dalšími...
8.3.
Grime na HHK2010: P-Money, Ghetts, Blacks, Black the Ripper, Dot Rotten, Logan Sama, Maximum, Spyro!
7.3.
Indy chce být Hicmaker, s Emeresovou produkcí...
7.3.
Holky, poslouchejte: Selah, Sadie Ama a Mz Bratt mají Women's World!
7.3.
Kano se stal novou tváří britské značky Boxfresh..
7.3.
Sleduj cover EP No Smoke Without Fire od Baby Blue...
7.3.
DJ Flux namíchal mix při příležitosti dubnové party s Method Manem...
7.3.
Další jména na HHK2010: Cold Steel - Phat Kat & Elzhi, Indy & Wich + LA4, H16, Beat Torrent, Woody Madera, Peťo Tázok a Karaoke Tundra!
7.3.
Sleduj sexy klip Tip Of My Tongue od Jagged Edge, Gucci Manea a Triny!
7.3.
V12 MOBB a Young Buck s klipem I Done It All...
5.3.
50 Cent dnes úřaduje v Praze - v Tesla Aréně na Výstavišti!
5.3.
Pátá jména na HHK2010: Boot Camp Click a Pio Squad!
4.3.
Bassline Murda D Double E má novou věc: The Devil Within!
4.3.
Poslechni si Frisca, Jammera a Jamminav songu Levels...
4.3.
Rowntree má venku singl Magic. Hosté? Scorcher, Wretch 32, Mercston, Messy a Dymunds!
4.3.
Don't Watch That TV s dalším kouskem: Dotstar a video Stick Up!
4.3.
Sleduj první epizodu GRIME DAILY TV! Ghetts, Frisco, Giggs a další v domě!
4.3.
Další jména do line-upu HHK2010: Roots Manuva, Foreign Beggars, Jack Flash a BPM!
3.3.
3. jména na HHK2010: Large Professor, Samy Deluxe a Kontrafakt!
3.3.
B.o.B natočil ,,street" video Not Love...
3.3.
Jak probíhalo Weezyho natáčení klipu Drop The World s Eminemem?
3.3.
Young Jerz říká jasně - No Gimmicks!
3.3.
DJ Khaled s další odrhovačkou: v All I Do Is Win září T-Pain, Ludacris, Rick Rossa Snoop Dogg. Jen nevíme, co tam chce ten Khaled...
3.3.
Skandal, Klashnekoff a P-Money v remixu Kill 'em Wit The Flow...
3.3.
S-Xův beat a do toho Voltage, tak je to správně...
3.3.
Slyšel/a jsi? Gracious K a jeho Casio...
2.3.
A jedna od Plívy: Borgore a klip Nympho!
2.3.
Jak vypadalo natáčení Wileyho klipu k singlu Never Be Your Woman?
2.3.
Druhá várka jmen na HHK2010: Masta Ace & Edo G, Fashawn & Exile a Prago Union!
2.3.
Paris Hilton natočila sexy reklamu na pívo a v Brazílii ji zakazují. Nechápeme
2.3.
Část Young Money, tedy Lil Wayne, Nicki Minaj a Tyga natočili klip Roger That!
2.3.
Když se Trina sejde s Lolou Monroe, Miss B, Nishou Rockstarr a Kendrou, vznikne remix That's My Attitude!
2.3.
Poslechni si Clockworkův super elektro remix That Tree Snoop Dogga a Kida Cudiho!
2.3.
Mrkni se na ukázku z Marpovy cesty do USA...
1.3.
Clement Marfo a Dion Payne dávají super freestyle ve studiu...
1.3.
A viděli jste vlastně She Said od Plana B?
party: doporučujeme
Milenium Tábor
Tábor
cena: 199 Kč
start: 18:00
20.3.
partylist
Black Star Nite
Lávka - Praha
cena: 100 Kč
start: 23:00
12.3.
cena: 0 Kč
start: 20:00
13.3.
Kick It Kru
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
14.3.
Bassinfection DJs
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
16.3.
The Original Moody
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
17.3.
Juicy
Lávka - Praha
cena: 100 Kč
start: 22:00
20.3.
I Wanna Dream #22
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
21.3.
DeLuxe Music
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
24.3.
From The Sound Way Out 5
Wakata - Praha
cena: 0 Kč
start: 20:00
27.3.
Flashing Lights
Lávka - Praha
cena: 100 Kč
start: 22:00
27.3.
AllElements PLAYER news
AllElements PLAYER - click here, man!
Kapitán Láska - Co tak najednou?
Miretz - Device/Road to Hell/There Is No Formula
Nironic - I'm Ready (prod. DJ Wich)
Orikoule - Lůzr
H. Toxxx-Proc jsi proboha tak zla (f Dara)
7 nejčtenějších článků
7 posledních komentářů
mailing list
E-mailová adresa pro zasílání novinek:
vyhledávání
Dvacet let po revoluci. Kam jsme se od té doby dostali?
obrázek

autor > PHI
rubrika > blog
datum > 3. listopadu 2009 16:30
zobrazeno > 2184 x

posílej dál odkaz na tento článek:

Už zanedlouho budeme slavit dvacet let od symbolické chvíle, která se stala osudnou pro komunistický, lidskou morálku a slušnost podkopávající režim v Československu. 17. listopadu to prasklo známými událostmi na Národní třídě, následovala generální stávka a dřívější politická ,,elita" (uvozovky jsou tu ze zřejmého důvodu, vzpomeňme třeba na Jakeše) postupně začala vyklízet své pozice. Stáli jsme na Prahu přestavby společnosti, u návratu k demokratickým ideálům. Kam jsme ale po dvaceti letech došli? Jak je známo, aféry letošního roku - shozením vlády a dalšími politickými rošádami počínaje a legitimizací lidí na určitých postech prostřednictvím udílení vysokoškolských diplomů bez předchozího studia konče - slibují jediné: oslava dvaceti let svobody bude trošku hořkou skutečností. Je přitom velice pravděpodobné, že nejrůznější zájmové skupiny, ale i ti nezainteresovaní půjdou do ulic, kde bude poměrně horko.

Chtěl jsem se zamyslet nad tím, co je na dnešní době špatně. Především, podle mého názoru není problém v samotném základě tuzemského demokratického systému, jakkoliv ten je chatrnou parafrází na demokracie západního typu. Nemohou být vážné ideové rozpory v otázkách soukromého vlastnictví, tržní ekonomiky nebo rovnosti v příležitostech nezávislé na stranické příslušnosti a není věcí politiků, aby o těchto základech snad jen na chvíli pochybovali. Už z toho důvodu jsou veškeré národní socialismy, anarchistické a extremistické skupiny mimo hru. Systém založený na zmíněných předpokladech je totiž to nejlepší, co zatím lidstvo má. V takto hluboce strukturované společnosti zatím jiný způsob uspořádání neexistuje.

Problém naší české společnosti totiž leží někde jinde - v české povaze. Povaze přizpůsobovat si normy svým zájmům, necítit zodpovědnost, neoddělovat majetek od moci či lépe řečeno vlivu. A právě zde je zakopaný pes.

Mít peníze je možné. Vydělat si je, ať už svými schopnostmi nebo díky dobré příležitosti, je správné. Neexistuje ale důvod, proč by s penězi (nebo politickým vlivem) měl přicházet protekcionismus a pocit nadřazenosti. Bydlím odmalička v historickém centru Prahy a moc dobře ze své zkušenosti vím, že rok od roku přibývá těch pověstných ,,papalášů", zhmotnělých ve známých značkách luxusních aut s tmavými skly. Tento příklad dobře ilustruje, že je něco špatně. ,,Papalášství" tu teď nedefinuji jako vlastnictví auta, ale pouze způsob individuálního chování. Nebo je náhodou, že 90% aut jedoucích opačně jednosměrkou jsou ta, o kterých mluvím (5% jsou pak Poláci, kteří asi prostě neumí značky, a zbytek ti, kteří se prostě spletli nebo bloudí)? Je náhodou, že blinkr je ,,nejporuchovější" právě u aut vyšší třídy? Že se kolony netýkají zejména těch samých?

Právě blinkr by bylo možné použít jako zástupný symbol pro fenomén českého zmrdství a umístit ho na vlajku. Lidé, kteří ho zásadně nepoužívají, se řadí do dvou skupin: (zpravidla mladí) frajírci a ti, pro které je nepoužití blinkru výraz nadřazenosti a naprosté neohleduplnosti ke druhým. Jsem vlivný nebo bohatý, takže přeci NEMUSÍM těmhle blbcům oznamovat, že někam zahýbám. Jsem na SVÉ silnici a VY tu nemáte co dělat. Stejně tak předjet kolonu a zařadit se u semaforu říká jediné: Můj čas je důležitější, než vás. Já jako člověk mám VYŠŠÍ HODNOTU, než vy. PRAVIDLA PLATÍ JEN PRO VÁS, ne pro mě. A můžeme pokračovat. Zaparkované Audi A6 na místě, kde nemá co dělat říká často jediné: Je mi jedno, že se tu nemá parkovat. Peněz mám sice nejspíš dost, ale platit za to rozhodně nebudu. A co si to vůbec dovolujete chtít po někom tak důležitém, jako jsem já, za takovou blbost platit? Nezdržujte mě. A kdyby si strážník dovolil dát mi pokutu? Nebojte, nedovolil, bojí se, že znám jeho šéfa.

V mentalitě českého ,,papaláše" (připomínám, že nejen ve smyslu bezohledného politika) existuje jasná spojnice: peníze = moc nad obyčejnými. Mít víc než druhý znamená být víc než druhý. Z toho vyplývá, že hlavní překážkou úspěchu systému je bezohlednost a nedostatek solidarity. Češi rádi pomlouvají, závidí a obechcávají. To ale není problém demokracie, ale jednotlivců s pokřivenou morálkou. Pověstné zlaté české ručičky bych tedy teď rád, po dvaceti letech demokracie, srazil nelítostně z pomyslného piedestalu a na dobu neurčitou na něj postavil zlatého českého vyčůránka.

Nic v tomto textu samozřejmě není podložené jakýmikoliv daty, pevně ale věřím, že většina z vás při jeho čtení moc dobře rozumí mým slovům. Z nějakého důvodu jsme se jednoduše ještě nevymanili z minulosti a stále si neseme její smutné dědictví plné neoprávněné protekce a neúcty ke druhým. Stále jsme národem, který raději nadává v hospodě, než aby se vyčůránkům postavil, bezohledným řidičům jejich jízdu znepříjemnil alespoň troubením nebo jiným způsobem dal najevo svůj nesouhlas. Stejně tak ve volbách: už nevolme ani jednu z velkých stran, které se střídají u koryta od začátku devadesátých let a po špičkách vykrádají krajské pokladny, zatímco se rozčilujeme nad Lisabonem. Buďme po těch dvaceti střízliví, realističtí a nepodléhejme vábení stran s extrémním politickým názorem.

Abych závěrem potvrdil, že je něco shnilého v mentalitě české, řeknu vám příběh. Jeden Čech emigroval v minulém režimu do Rakouska a postupně zde získal dobře placené místo manažera v jednom podniku. Po čase zjistil, že se v areálu nachází benzínová pumpa, a že nabízí o nějaký ten drobák nižší cenu za litr benzínu. Zajel si tedy natankovat. Druhý den za ním ale přišel ředitel a říká: ,,Víte, kolego, vy jste včera byl v naší benzínové stanici..."
,,Ano, byl, stalo se něco?"
,,To rozhodně ne, můžete ji používat podle libosti, ale chci vám jen říct, že si myslím, že jste na takové pozici, že to spíše nemáte zapotřebí. Ta stanice je určená našim níže postaveným zaměstnancům, kteří mají nižší platy. U nás lidé od pozice mistra a výše této služby nevyužívají."
A teď se zamyslete - jak by to fungovalo v Čechách? Nemyslím, že je špatný systém nebo dokonce snad samo češství jako takové. Je jen hodně špatných Čechů. Těch, kteří ve své malosti ztrácí pojem o realitě, jejíž podstata je ryze učebnicová: moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého.
Sdílej!
DISKUSE
Jméno: Vilda
Datum: 6. listopadu 2009 11:05
Předmět: - nezadán -
Ano, to jsem jen tak placnul, pro predstavu. Svet se da zmenit, zmeni-li se lidi(prozrou, dospejou). Mejte se pekne.

Jméno: Skatemurai
Datum: 5. listopadu 2009 21:56
Předmět: - nezadán -
"bohatí se dělí o majetek s chudými", to tu podle mě Vilda jen tak plácl, spíš bych věnoval více pozornosti tomu citátu od Biggeho, jelikož není lepší a praktičtější řešit reálné věci (sebe) než nějaké utopie (ať už se jedná o cokoliv)?

Jméno: Hejdič
Datum: 5. listopadu 2009 19:35
Předmět: Vilda
Proč by se měli všichni bohatí dělit o majetek s chudými?

Jméno: PHI
Datum: 5. listopadu 2009 19:20
Předmět: :-))))))
I příroda má své zákony, svoji "politiku" ;) To o čem mluvíš je něco, co se NIKDY nestane. Jinak se tomu v praxi říká anarchie, po fašismu druhý pól největšího zla, co si lze představit. Dřív se dostaneme na nějakou planetu s nějakou sektou :-)

Jméno: Vilda
Datum: 5. listopadu 2009 19:01
Mail: vilemtorres@yahoo.co.uk
Předmět: - nezadán -
Modri vedi:) Zdravim panove. B.I.G. rekl: Chceme-li zmenit svet, zmenme nejprve sebe. To je ta nejjednodussi rovnice! Pokud by se vsichni bohati(mame-li se bavit o materialnim bohatstvi) rozhodl,i ze se o svuj majetek podeli s chudymi, tak v tom momente NENI POTREBA ZADNA POLITIKA, zadna anketa, vyhlaska, narizeni...NIC! Jen cira lidskost by zalila svet, jako cista voda suchy kvet. Vse je tak proste. Jen nekteri zapomneli kdo jsou. Moc je zaslepila.

Jméno: Skatemurai
Datum: 5. listopadu 2009 13:02
Předmět: - nezadán -
Moc moznosti clovek nema, svet zmenit nemuze (bez toho aby nekoho neomezoval), tak aspon muze zmenit sebe (a svym prikladem ucit ostatni), jak rekl Vilda neni jine cesty nez cesty do vlastniho nitra, tam se nachazi ta neomezena svoboda, at uz je tvoje "materialni" situace jakakoliv. Vsichni uz mame vsechno co potrebujeme, lidskost a vsechny dobre vlastnosti jsou v nas davno zakodovane, staci se snazit byt co nejvic v klidu... Keep yo head up

Jméno: Hejdič
Datum: 4. listopadu 2009 22:55
Předmět: wtf
Jak může někdo v tý anketě hlasovat pro "máme se hůř než před revolucí"? Prosím toho kdo pro to hlasoval ať sem k tomu hodí komentář...

Jméno: PHI
Datum: 4. listopadu 2009 22:51
Předmět: Frisco
To je o čem mluvím. Chybí tu občanská společnost, kde by si lidi měli možnost efektivně hájit (a možná i chtěli efektivně) svoje práva a svobody. Už jak říkal Masaryk (ale bacha, ani 1. republika nebyla zdaleka svobodná tak, jak si dneska idealizujeme): ,,Nebát se a nekrást". To mluví za všechno. Já myslím, že ta změna není právě vůbec ve věcech z materiálního hlediska. Kvůli těm lidé neemigrovali. Jde mi o to, že můžu chodit do svobodné školy, psát články jako je tenhle, když budu chtít, zapojit se nějakým způsobem do politiky (ať už jako politik, tak třeba v rámci nátlakových skupin, neziskových organizací atd. atd.). Kdo říká, že jsme se za komunismu měli v globálním měřítku líp, tak lže. Objektivně to prostě není pravda.

Jméno: Frisco
Datum: 4. listopadu 2009 22:36
Předmět: PHI
Ohledně toho líp/hůř - když pominu lepší materiální podmínky a možnosti, kvůli kterým zvažuju "líp", tak kvůli věcem z tvého článku a věcma, co s tím souvisejí zase zvažuju "hůř", ale ok, chápu. Já třeba zase slyšel z první ruky o tom, jak to chodí v KLDR...žádnej med. Samozřejmě, že se máme líp než x států tohohle světa a oproti nim si tady žijeme jak prasata v žitě (ale při pohledu jen na ČR si tady jako prasata v žitě zdaleka všichni nežijou). Na druhou stranu to není konstantní stav (a o svobodu a míru svobody se musí bojovat pořád, jinak ti zkorumpovaní, o kterých mluvíš, začnou utahovat šrouby, protože moc a prachy jsou lákavá věc) a když zazoomuješ jen na ČR a podíváš se na to, jak to tady chodí, tak právě kvůli různým zmrdům to tady vypadá tak, jak vypadá. Nebo je to i kvůli tomu, že se těm zrmdům nikdo nepostaví? Myslím, že svůj podíl na tom má oboje.

Jméno: PHI
Datum: 4. listopadu 2009 22:17
Předmět: Frisco má nu klip))
No, s těmi revolucemi to není tak jasný - většinou se elity skutečně vymění, jenže na jejich místo přijde někdo, koho postupně moc taky zkorumpuje. Já celkově nemám rád takový to že jsme pořád vlastně utiskovaný apod. To není pravda, já když skutečně budu chtít, do politiky se dostanu, ta možnost tu prostě je. Samozřejmě že se ze mě sotva stane miliardář, protože mám jako obyčejný člověk omezený přístup ke "zdrojům".. ale jinak nevidím problém v tom, že by mi někdo upíral moji svobodu. Úspěšným se stát můžu, protože společnost JE otevřená. Když narazím, narazím jen a pouze na jednotlivce-hajzla, co na mě třeba ušije boudu s konkurzním řízením. Jinak pokud jde o anketu, tak ta samozřejmě není výzkumem a jedná se jenom o subjektivní pocit, co si lidi myslí. Podle mě málokdo má důvod kliknout na "hůř", ale to je věc názoru. Stačí si zajet na Kubu. Sám jsem tam nebyl, ale vyprávění bratrance, co tam strávil přes měsíc mezi obyčejnýma lidma, je docela síla.

Jméno: Frisco
Datum: 4. listopadu 2009 22:09
Předmět: PHI
..ale ohledně ankety si myslím, že to není ideální téma na anketu, to, jestli se máme dobře, nebo ne, je strašně obecné. V určitých věcech jo, v určitých věcech ne.

Jméno: Frisco
Datum: 4. listopadu 2009 22:03
Předmět: PHI
Neboj, nejsem zlákaný teoriema, že se všechno vyřeší jedním momentem nebo rovnou revolucí. Není ale na škodu prostudovat jiné teorie. Pak by člověk zjistil, že všechny ty revoluce jsou vlastně jen naoko a moc se toho nemění (mění se jen kulisy, prostředky), přičemž se využívá dav lidí, který se právě nakrmí těma teoriema o revoluční změně;) A zase naletí...a zase naletí...a podle, jak ty říkáš "konspirace" se blíží jedno z posledních (pokud ne poslední) naletění/nenaletění. Takže good luck. btw s článkem souhlasím

Jméno: PHI
Datum: 4. listopadu 2009 21:18
Předmět: - nezadán -
Vůbec si nemyslím, že by bylo něco jako final countdown :)) stejně jako se to postupně spousta věcí kazí, tak se z toho postupně musí dostat.Chápu, že je hrozně lákavý nechat se podmanit takovýma těma teoriema, jak všechno se všechno vyřeší jedním momentem, případně rovnou revolucí. To už tu ale bylo.

Jméno: Frisco
Datum: 4. listopadu 2009 19:59
Předmět: PHI
Začal běžet Final Countdown, jediná šance je v tom, že se lidí povznesou nad malichernosti, spojí se a odmítnou věci, které "jsou pro jejich dobro". Zatím to na takovou změnu ale nevypadá. Asi musí přijít ještě větší sračky, pak to pude hodně rychle. Následující 2 roky ukážou. btw Vilda: hodíš sem mail pls?

Jméno: PHI
Datum: 3. listopadu 2009 22:12
Předmět: Vilda
Ne, já jen nerozumím, co je podle tebe "ÚPLNÁ svoboda"? A kdo jí brání? Co nemůžeš dělat? Nerozumím větě " Lide jsou sila, ktera kdyz pozna a pochopi svuj potencial, tak nepotrebuje zadnou politiku." To zní, jako by politika byla nějaký vnější vnuknutí a spiknutí nějakých nadpřirozených bytostí... Jak by se "bez politiky" lidé řídili? Jak uspořádáš společnost? Má tu být anarchie ve smyslu bezvládí? Mluvíš hodně v heslech, které ale ve výsledku moc neříkají, tak se na ně těžko reaguje. Uvedu ale příklad: chceš si koupit auto. Jak "bez politiky" vůbec budou existovat silnice, po kterých pak budeš jezdit, jak zajistíš, aby si to auto někdo na ulici nevzal, protože nebude politická vůle k tomu hájit soukromé vlastnictví (nejen výrobních prostředků) a dávat sankce za porušení toho práva? Co se stane, až "síla pochopí potenciál"? Jak bude strukturovaná? Co je to podle tebe politika? Vyřeší to :lidství"? Nebo jak? :-)

Jméno: Vilem
Datum: 3. listopadu 2009 21:50
Předmět: - nezadán -
??Nechapu!! Koncim debatu. Cas a zvedavost me cemusi priucily. I ty mas tu moznost. Drzim palce. No Hate!

Jméno: PHI
Datum: 3. listopadu 2009 20:32
Předmět: - nezadán -
Trošku konspirace, ne? :-)

Jméno: Vilda
Datum: 3. listopadu 2009 20:09
Předmět: - nezadán -
Naprosto chapu cos napsal PHI, ale je videt ze malo badas:) Politika je jen nastroj, kterej nefunguje. Lide jsou sila, ktera kdyz pozna a pochopi svuj potencial, tak nepotrebuje zadnou politiku. Nabozenstvi, penize a politika je to co Vetsinu rozdelilo a Mensinu drzi u moci. Tu "mensinu", ktera zadrzovanim bohatstvi hmotneho a informacniho drzi nas vsechny na obojku jako psa. UPLNA svoboda je mozna, ale zatim nam nebyla "povolena".

Jméno: PHI
Datum: 3. listopadu 2009 19:25
Předmět: Vilda
Tak přesně tohle si nemyslím :-) To je taková ta voda na mlýn revolučním myšlenkám, na jejichž konci čeká potlačování svobody. Byla snad za komunismu primární honba za materiálním štěstím? Nebyla, ta byla odsuzovaná a bylo to mnohem horší. Tohle nemá nic společného s kapitalismem. Přijde mi, že se kapitalismus používá stejně jako za totality jako nadávka, přitom je to nesmysl, nic lepšího zatím neexistuje.

Jméno: Vilda
Datum: 3. listopadu 2009 19:09
Předmět: - nezadán -
Nejen CR, ale vetsina sveta je na absolutnim pokraji moralniho krachu. Lidskost uz je jen slovem z minulosti. Kapitalismus(pozn. neexistuje zadny politicky system, ktery muze ucinit lidstvo stastnym. Lide sami si musi vzpomenout kdou jsou a co opravdu Potrebuji. Vse to, co jen Chceme je nedulezite) a honba za hmotnym stestim nas uvrhly do bludneho kruhu. Pojmy typu duchovni vyvoj(tim nemyslim ZADNY nabozensky smer), vyvolavaji posmech. Zijeme v opravdovem matrixu kde cestou ven je jen cesta do vlastniho nitra kazdeho z nas.

Kód ( 3813a )
jméno (heslo)
e-mail
home (bez http://)
předmět




© ALLRAP/ALLELEMENTS 05 - 10 | CODE & DESIGN BY JAHODA & PHI 2007 | OPTIMALIZED FOR: FIREFOX 3 & Google Chrome 1024x768 | WE ARE ON ISOLS.EU SERVER
allRap.cz Grime.cz Worldstarhiphop.com Dysmusax - instrumental hip hop Toplink - katalog odkazů Graffitimag - v‘e o graffiti Magazín ze světa tetování www.hiphoper.cz www.growmania.cz Online TV sorealshop.cz